19 January 2009

If I Were A Boy


If I were a boy
even just for a day,
I'd roll out of bed in the morning
and throw on what I wanted and go
drink beer with the guys
and chase after girls,
I'd kick it with who I wanted
and I'd never get confronted for it
cause they'd stick up for me

If I were a boy
I think I could understand
how it feels to love a girl,
I swear I'd be a better man
I'd listen to her
'cause I know how it hurts
when you lose the one you wanted
'cause he's taking you for granted
and everything you had got destroyed

If I were a boy
I would turn off my phone
tell everyone it's broken
so they think
that I was sleeping alone
I'd put myself first
and make the rules as I go
'cause I know that she'd be faithful,
waiting for me to come home
(to come home)

If I were a boy
I think I could understand
how it feels to love a girl
I swear I'd be a better man
I'd listen to her
'cause I know how it hurts
when you lose the one you wanted
cause he's taken you for granted
and everything you had got destroyed!

It's a little too late for you to come back
Say it's just a mistake,
think I'd forgive you like that?!
If you thought I would wait for you, you thought wrong

But you're just a boy,
you don't understand
how it feels to love a girl
someday you'll wish you were a better man...
You don't listen to her,
you don't care how it hurts
until you lose the one you wanted
'cause you taken her for granted
and everything you had got destroyed

but you're just a boy...



Aku baru balik dari membeli buku Llyod Fernando-Green is the Colour. Wei, jangan salah faham. Aku bukan rajin. Jauh sekali ulat buku. Jangan harap. Aku kena kaji novel tu untuk assignment MLIE-Malaysian Literature in English la. Bosan? Kalau dah tiap2 minggu 3jam, lama2 aku terpaksa suka jugak.(ape ni intro panjang gila) Sebenarnya aku nak cerita masa dalam perjalanan pulang menaiki JGR 3812 Tasha tu aku dengar lagu ni dan2 dapat idea untuk tulis entri ni. 15 perkara-KALAULAH aku seorang lelaki, aku...
.
.
.
  1. Kena jadi anak yang bertanggungjawab ke atas mak dan ayah aku.(walaupun dah kahwin)Mesti lebih berdikari dari sekarang.
  2. Akan pakai Paul Smith men t-shirts untuk gaya casual(sangat macho), ke kuliah pakai kemeja CK satu set dengan seluar sekali, tali leher, klip tie, cufflink, beg and belt semua bonia.
  3. Guna Nike untuk semua Sports etire aku, dari kasut, bola, stokin, beg sandal, sampaila head band.
  4. Pakai Jeans (tapi aku takkan pakai 'skinny jeans' sama sekali. Ketat. X boleh bernafas aku tengok). Aku lebih suka yang loose. Jeans PRPS Barracuda Jeans atau CK is the best. Tapi yang pasti bukan yang kecik kat bawah tu. Buka citarasa aku la jeans kecik2 bawah ni. Shorts pulak-CK.
  5. Pakai Loafers-Bonia dan sandal-Camel di kaki
  6. Akan pakai Clinique M(tak suke jambang2 ni. Tapi membeli Clinique tidak bermakna aku menyokong Israel,ok. Israel ****cursing~)
  7. Wangi2 dengan Perfume-Dunhill Desire and Marc Jacobs for Men
  8. Akan menjadi seorang yang gentleman tapi bukan sweet talker
  9. Pendiam
  10. Mesti pandai main gitar dan nyanyi. Sebab lelaki yang pandai main gitar sugguh cool.
  11. Akan bawa BMW X6 ke mana2. Dengan shades Gucci di mata.
  12. Kena cari girlfriend yang berbudi bahasa+seksi macam Nicole Prescovia Elikolani Valiente Scherzinger. Peh. Sape tak nak beb! (nasib baik la aku tak jadi cikgu kau.Tergeliat lidah nak panggil nama anak murid.)
  13. Mesti bukan salah sorang dari TESLian. Mesti ayah aku dah hantar aku masuk sini.(Ayah aku sangat faham aku sangat nak jadi Pilot dari kecik. Tapi sebab aku perempuan, maka wujud gender bias ketika itu. Cis. Di mana keadilan dunia?)
  14. Seorang yang kacak, berbudi bahasa dan bergaya.Mak cik2 dan Pak cik2 di luar sana pasti berebut2 datang meminang aku untuk anak perempuan mereka.
  15. Takkan tulis entri ni sebab aku memang dah lelaki. Mungkin aku akan tulis "Kalaulah Aku Seorang Perempuan" pulak.
.
.
.



Wink*

7 comments:

Raihanna said...

hahaha..
gelak dowh aq bace.. weyh..kalau aq jadik lelaki..ko agak aq nie romeo x...keh2

Litt[L]E`StAr said...

cmtu kalo ko jd laki aku book ko la jd bf aku~
hahahaha

Suraya Nordin said...

Raihanna:
Romeo? Boleh lah. Tapi more to that 'jambu' type kot. Sebab kulit ko cerah.

Little Star:
Aku seorang yang setia. Aku nak Nicole Scherzinger sorang je. Hahaha

Raihanna said...

aya2...aq tuka pikiran la... aq xnak jadik laki... aq nak jadik galpren ko.. ala.. sudi x.. keh2... mcam best jer ade boypren mcm ko... hik2... bolehkah...boleh kah...erk. kalau idzmi bace nie..sure die munuh aq..kah2

Suraya Nordin said...

Rahihanna:
Boleh2...Aku sudi aje... Alah, iz takkan marahnye kalo ko couple dgn aku. Aku leh jadi madu dia. Sounds brilliant. Kan?Kan?(^_-)

Anonymous said...

pengsan aku membaca entry ko kali ni..boleh membunuh rasenye!!(wah!motip smpai nak bunuh2??)muakakakaka...btw,ari ni aku balek..hiksss~~

nnt aku nak wat entry tp masuk kat blog ko..saje tompang!! =p

Suraya Nordin said...

atieus:
motip sampai nak pengsan2?
brand conscious sgt ek
ekekeke...

blk la...blk!blk!
aku nk pegi kelas esk.
saje nk jelouskan aku la tu
ceh.