02 September 2012

Majlis Rumah Terbuka MkTL KD Sri Gombak+Menteri Pertahanan

Semalam aku dan hubby ke Majlis Rumah Terbuka MkTL di KD Sri Gombak (KDSG). Sebenarnya tak plan pun. Aku tengah siap2 nak gi shopping tiba2 Hubby mesej
"Kalau nak makan free, mai la cni. Paking kat masjid pastu jalan kaki ke bangunan tu. Masuk je ikut pintu depan."
Aku pun bila dengar makan free dah macam *wink*wink*. Macam sparkle dah kat atas kepala aku. Makanya dari jeans dan t-shirt, teruslah aku tukar pakai baju kurung. Ala2 ayu gitew. Tapi aku tak bawak heels makanya aku pakai sandals je. Hubby sebenarnya kerja time tu ikut Tan Sri tapi boleh la jap temankan aku makan.

Dari jauh aku dah nampak Hubby tunggu kat entrance. Sampai2 je kat sana, Hubby kenalkan aku kat geng2 ADC dia. Majoriti diorang ni aku dah kenal nama, tapi tak kenal rupa. Handsome2 rupanya ADC2 ni. *tapi yang paling handsome dah tak available. Ops!* Semua macho2 belaka tapi kalau sembang dalam BBM. Yahampon. *Tutup Mata*. Selalu gak curik2 tengok hubby BBM Diorang. Scary. Hahaha.

Lepas tu hubby kenalkan aku kat Dato2, Datin2, yang mana pastinya aku salam2, angguk2, senyum2, dan lupa semula nama diorang tu. Tapi ada satu datin ni style! Cun melecun, baju meletup. Tudung-Bawal esklusif yang mahal tu.*Boleh jadi idola aku Datin nih*. Aku tak ingatlah nama diorang. Gambar pun aku lupa nak snap masa kat event tu sebab aku tak prepare lansung nak gi sana kan (alasan je padahal memang pemalas). Tau2 15 minit lepas dapat mesej tu dah terpacak kat KDSG.

Ha, meh nak cite sikit. Memandangkan ni first time aku gi open house macam ni, aku sebenarnya rasa agak janggal sikit dalam majlis navy nih sebab masa Hubby kenalkan aku kat sorang Dato' ni, tiba2 dia hulur tangan. Aku macam...Herk! Tapi sebab Hubby kat sebelah kan, aku salam je la. Lepas je blah, aku terus tanya Hubby, "Eh, nape dia salam B!". Rupa2nya diorang ni kalau yang tua2 memang gitu. Lepas Dato' yang tu, salam Dato'2 yang lain pun sama jugak. Memang orang muda akan bersalaman dengan orang tua. Macam respectla kot camtu. Tapi aku rasa tetap janggal+pelik+setiap kali salam dalam hati aku mesti cakap, "Eh, haram ni."(-.-)

Time ni la jugak Hubby kenalkan aku dengan bos dia Tan Sri Abdul Aziz dan Puan Sri Sarah untuk pertama kali. Memang meriah majlis sambutan hari raya ni. Tambah meriah sebab ada Lan Pet Pet. Selamber je dia bahan ada Uncle tu gigi dia tinggal dua, Lan nyanyi lagu  burung kak tua tu tapi part "Giginya tinggal dua" tu je. Lepas tu musician Gelombang Biru ikut buat rentak lagu tu. Lawak gile. Para hadirin yang datang turut di hiburkan dengan penyanyi2 Gelombang Biru yang merdu2 belaka suara mereka. Selesa kat sini, tapi panas la sebab ramai orang. Lepas dah salam2 kenal dengan TS dan PS, Hubby pun memberi green light. "Kalau B nak gi shopping pergi la". Aku ape lagi, mestila datang nak makan je. Abis makan blah la. Yang bestnye, Hubby bagi duit untuk shopping! Thank you Hubby! :*

Lepas salam hubby, aku pun gerak nak gi shopping. Before tu, pegi masjid jap tukar uniform. Tak nak aku round Lowyatt+The Curve+Ikea pakai baju kurung. Harus basah jap lagi sebab peluh. Okay tak yah cerita pasal shopping sebab memandangkan kita masih dalam mood raya, terus ke cerita ke 2, open house Menteri Pertahanan (Menhan).

Sepatutnya Hubby gi sini ikut TS+PS tapi mereka yang baik hati suruh Hubby datang dengan aku je. Tak yah iring diorang. Lepas dah siap2, kitorang pun pergila Dewan Seroja kat dalam Mindef tu. Punyela ramai orang. Aku sebenarnya baru kat tempat parking je dah rasa macam nak ajak Hubby makan kedai je dah. Macam malas lak nak bersesak2.

Masuk sana, dengan susah gila nak dapat seat (kalau VVIP lain tempat dia kat bahagian dalam), bila dah dapat seat, boleh pulak tempat tu sesak dengan asap makanan. Hubby datang kat aku bawak Char Kuew Tiau. Tapi last2 tak makan pun sebab Hubby pun malas nak lepak situ. Tak selesa lansung. Aku rasa next time kalau Menhan nak buat open house lagi, mungkin boleh set up macam open house navy. Asingkan tempat makan+tempat masak. Letak jauh sikit tempat masak tu dari tempat makan, dan letak kat tempat yang open sikit. Baru asap tu lepas keluar dan tak terperangkap bawah khemah besar tu. Tak pun letak je makanan yang dah siap masak. Lagi senang. Kalau nak panas, letak kat dalam bekas yang macam flask tu. (Ni idea aku je la tapinye...) Memang ramai yang pegi open house Menhan tu. Even masa kitorang nak blah tu (pegi kejap je pun), orang masih berderet2 datang.

Overall, aku lagi suka open house yang MkTL buat. Mungkin event kat Dewan Seroja tu boleh dipertingkatkan lagi pada masa akan datang. Ape2 pun, terima kasih sebab memberi kami makan free seharian. Semoga Allah merahmati kalian! :)

No comments: