11 September 2012

EBB: Tupperware Takot.

Mesti korang tertanya2kan, apekah maksud EBB? EBB acronym untuk Entri Bini Bini. Kalau post ade EBB tu maksudnya ada kaitan dengan kerumahtanggaan gitu.

Semalam aku tengah makan nasi depan TV. Tetiba Mak aku da siap2.
Aku: Mak nak pegi mane?
Mak: Nak pegi rumah Acik Tupperware bayar duit Mak beli bekas beras tu.
Aku: Eh, Mak! Nak ikut! (Sambil melompat dari kusyen letak pinggan atas meja, cuci tangan, BBM Hubby mintak izin, capai tudung)
Dan 2 minit kemudian...
Mak: Eh? Kau dah siap???

Kitorang pergi jalan kaki je sebab dekat je pun rumah aku dengan rumah Acik Tupperware tu. Lepas 30minit kat rumah Acik Tupperware...


 Close Up sikit

Haa... Tuh dia... Senget nak bawak balik! Ni semua salah Acik Tupperware tu. Aku tanye je (takde niat nak beli pun,ok!) "Cik, yang dah tamat tarikh offer. Ade lagi ke?"."Ade. Acik baru ambik kat KL hari tu". Teruslah kan dia bawak keluar semua! Lepas tu aku dahlah gila pink! Haruslah angkut semua sekali kira punya kira nak bayar (T_T)

Mula2 aku cuma nak beli yang ni (sebab warna PINK!)
Lepas tu Acik tu cakap, kalau beli yang atas ni nanti boleh beli yang bawah ni potongan 30% (Okay jugak kan kalau beli? Bukan selalu diskaun macam ni.)
*tapi mestilah beli bukan sebab diskaunkan...Beli sebab warna dia PINK jugak!*

Lepas tu aku kira2, eh, da RM150++ ni, tapi aku selak2 lagi katalog, TERminat  pulak kat pack, stack and go ni. Konon2 feeling2 nanti dah duduk same2 ngan Hubby boleh la buat breakfast pagi2, lepas tu buat lebih sikit boleh aku dengan Hubby bawak bekal pergi kerja. (Wah! Feeling2 sangat. Kau bangun awal ke masalahnye!). Banyaklah alasan madah2 indah aku. Sebenarnya semua aku beli sebab warnanya PINK! 

Ha, lepas tu dah balik sampai rumah, aku pun dah pening. Apekah aku nak cakap dengan Hubby neh. Masa nak beli tu tak BBM tanye pun sebab TAKOT dia tak bagi beli kang dah la warna pink ni kemain limited makanya harus aku angkut balik rumah dulu.

Lepas tu, pas Hubby balik kerja, dah settle down, aku pun Whatsapp dia.

Aku: Abg...B kan...Td ptg kan...
Hubby: Yea. Aha
Aku: Kan B g umah kawan tupperware Mak tu...
Hubby: Ok. Pastu
Aku: Pastu B dah terbeli tupperware...Sbb...Sume wane pink. Tapi de cakap bayar bile2 pun leh.
Hubby: Bayar jela. Lawa tak. Ade pic?
Aku: Ala macam tupperware kat rumah ni tapi warna de je pink. Beli 4, free 4. (Takot nak cakap aku beli banyaakkk gile!)
Hubby: Bape ribu?
Aku: RM200 (Takot nak bagi tau jumlah sebenar *tutup mata*)
-Aku pun send pic yang kedua dari atas-
Hubby: Macam telebih je. 8 patutnye.
Aku: Pastu kalau beli yang 4 tu nanti dapat 30% diskaun untuk yang kanan skali tu.
Hubby: Yang kiri sekali tu? (Bapak ah alert gile aku ingat dia tak perasan!)
Aku: Yang tu B just nak book je bayar installment tapi de cakap amik je bayar bebile leh.
Hubby: Total berapa semua tu? 200? Ke 200++ (Alamak! Dia taulah!)
Aku: RM220 (Takutnye!!! Cuak! Cuak!)
Hubby: Okeh.. Rojer je. So ape masalah skang?
Aku: So...X marah eh.............gulp.
Hubby: Haha...Ok jela...Kate elaun da masuk.. Bayo jela terus. Da setel bayo?
Aku: Esok nak bayo abis. Cik Dino (another jiran) nak beli dari B yang kanan sekali tu... (Kekononla nak jual balik padahal sebenarnya aku tak sanggup pun nak bagi Acik tu!)
Hubby: X payah...Simpan je. Nanti susah nak cari lagi. Rare..gitu. 
Aku: (YEAY! YEAY! YEAY!) *Tapi dalam hati je la tak reply gitu pun kat dia. Kang kantoi eksaited! Hahaha*

Sekian laporan entri Tupperware Takot. 1st tupperware collection I've ever owned. Excited uolssss! K Bye!

2 comments:

ღ cik faye ღ said...

entri yg kiut hehe...nasib baik dia okay ek.

ieda Aida said...

hehehe same la kita su..:)) dah beli baru gtau hb..kekeke pastu klo ada kt sebelah kne cubit!klo xde(jauh) kne bebel dlm hp..hikkk

kte pun xsoping tupperware lg..nanti da pindah duduk sekali la baru nak beli...