23 November 2011

Pencarian Set Bilik Tidur.

Entri 24 Oktober 2011

2, 3 hari ni aku duk berjalan2, kadang2 dengan Abang, kadang2 dengan Mak. Bedroom Set Hunting! *Excited!*. Dari harga 1000 sampailah ke 10 000. Mahal gilerh, okay! Masa aku jalan2 kat Jalan TAR dengan Abang survey warna kain, hantaran dan barang2 kahwin, kami TERmasuk kedai furniture Da Vinci kat Jalan TAR tu. Salesman tu nama Shidi, bagus gila, layan je kita orang *walaupun aku pakai macam sakai selebet*. Baguslah kan dia tak underestimate customer. Perabot kat situ mahal tapi eksklusif, memang puas hati la. Semua perabut dibuat oleh imported designer dari Itali, German, Amerika, Europe. Semua yang design perabot2 tu semua orang popular dalam dunia rekaan perabot. *Kata Abang Shidi tu aku bukan kenal pon*. Antara designer yang aku penah dengar nama ialah writer favourite aku-Earnes Hemingway. Hamik kau! Aku ingat dia pandai tulis cerita je. Sekali design bedroom set uols! *Sentap Mak Nak Kejap*

Tapi seriously kalau aku bawak Mak ke Da Vinci tu mak akan jadi pitam, rambut Ayah berguguran tengok duit yang bakal keluar. Sebab? Serious mahal, tapi serious worth it. Tadi aku dan Mak survey Lorenzo since mak berkenan sangat kat katil Lorenzo tu, tapi memang tiada tolok bandingnya dengan apa yang aku tengok dengan Abang kat Da Vinci tu. Double poster bed dia memang tiptop. Leleh aku tengok! Yang pentingnya, Abang pun suka. Tapi bila tengok price RM10 000++, dia sengih je. *comel okay bakal laki aku ni!*

Penat gilerh okeh survey hantaran+wedding ring. Tapi aku kan tak cerewet (ke???) so aku nak yang simple2 je. Tapi pricenya boleh tahan jugak. Senget jugaklah kan bahu Abang nak melayan aku punya taste. *simpati terhadap bakal suamiku berganda (drama je tuh)*

Setakat nih banyak jugak dah bincang. Pemilihan warna semua dah settle. Tinggal nak cari barang, beli hantaran dan baju2 je lagi. Start next year dah memang nak kena beli semua benda dah tu. *Abang yang cakap bukan aku*

Sorry tak dapat post gambar sebab kedai furniture tu tak bagi snap picture siap ada CCTV lagi. Adoi.

Mood: Penat tapi teruja.

No comments: