20 November 2010

My Amethyst Bracelet.

About a month ago, i misplaced my Amethyst Bracelet. As a Crystal collector, memang aku sangat meroyan! Today can be considered as my lucky day. I found my Amethyst Bracelet!!! Finally...
Why it is so important? It's a gift from Ayah while we were in the Amethyst shop in Korea. Sangat berharga sebab ayah yang bagi. Sayang gile, okay!

Penat aku cari. Selongkar bilik kat kolej, bilik kat rumah, tanya bibik, menyalahkan diri sendiri, merungut dan mengeluh kat mereka 2 orang itu, tanya ayah ada nampak tak, kena bebel dengan mak sebab asyik hilangkan semua benda. And today 20 NOVEMBER 2010 akhirnya aku jumpa jugak kau.

Salah siapa? Salah aku yang bengong sebab pegi letak dalam kotak tisu. Lepas tu lupa since aku STM (short term memory). Memang ngek! Tadi pagi bangun awal sebab nak study Grammar. Biasalah kalau bangun awal akan flu2. Aku pun amik tisu nak kesat hidung. Baru perasan tisu tu last pieces rupanya. Aku dah nak tension sebab tisu dah habis. Angkat nak korek2 dalam kotak mane tahu kot2 ada lagi.

Tiba2 macam ada sesuatu dalam kotak tu...Then...TARA!!!

Okay sengal gile simpan Bracelet kesayangan dalam kotak tisu lepas tu meroyan cari satu rumah! Aku rasa dia termasuk dalam kotak tu sendiri la. Sebab? Aku tak ingat lansung aku letak dalam tu. Tapi takpe lah yang penting dah jumpa. Oh, sungguh gembira, okay! Tapi rasa nak katuk2 kepala sendiri pun ada jugak. Bertekad untuk beli bekas simpan semua koleksi Crystal ini.

*Happy mode is turning on!!!*

No comments: