11 January 2012

Ke Arah Menjadi Seorang Isteri...

Hari ni aku keluar pergi Plaza Angsana makan Kenny Rogers sebab buy 1 free 1 (Quarter Meal). Sempatlah kejap singgah kat Badan (Kedai Buku) sebab nak cari buku Aku Terima Nikahnya. Tapi buku tu tak ada la pulak. Makanya aku beli buku ni
Dah siap balut sebelum baca. Aku memang cerewet kalau bab buku. Kalau orang pinjam jangan sesekali buat line kat tepi buku tu. Memang boleh menimbulkan amarah:D
Ha! Asal tuh? Jangan buat muka terkejut, okay! Hahaha. Saja beli, dengan harapan boleh jadi panduan hidup. Aku manusia biasa, penuh dengan kekhilafan. Semua tu aku sedar sangat. Cakap pun main sedap mulut je kadang2. Lansung tak peduli perasaan dia. Kesian awak, kan. :(
Aku memang tak perfect, tapi aku berazam nak berikan dia yang terbaik. Jadi, sekarang perlahan-lahan aku nak ubah diri, cuba untuk jadi wanita sempurna. Mungkin tak sempurna di mata orang lain, tapi cukuplah sempurna di mata dia :) *ayat nak touching*
Esok aku nak cari buku yang ni pulak. Saja nak share baca dengan Popeye. (Rajin ke Abang nak baca nih???) Mak aku dah lama suruh aku beli, baca, tapi aku wat tak tau je. Sebab? MALAS weh! Takut nanti baru second page dah tidur. Harapnya kali ni tak jadi gitu *gigih*

Sebenarnya ni pertama kali aku beli buku2 macam ni. Segan weh! Sumpah segan. Walaupun orang sekeliling tak cakap pape, aku je segan masa sendiri (^_^)
Susah nak buat perubahan dalam diri? Allah je yang tahu macam mana rasanya. Tapi aku tengah berusaha. Sekali pun tak dapat menjadi seperti Siti Aisyah, mungkin boleh mencontohi kebaikan isteri kesayangan Rasulullah. Doakan aku, kawan2! :)