13 December 2011

Update Secara Pukal

Idea Hantaran, Doorgift Dan Bunga Telur(DONE!).

HANTARAN KOTAK KACA
Okay excited nak update sebab dalam kepala ni asyik terbayang hantaran kotak kaca yang macam contoh-contoh di atas ni. Ramai b2b yang nak buat hantaran macam ni jugak. Tak kesah ke sama dengan orang lain??? I did as I like it so I don't mind. Tapi aku dah tanya kat Abang Din harga kotak kaca ni 3'x3', tinggi 18" harga RM250. (T_T). Mahal sangat tu. Mungkin boleh nego kalau tempah banyak. Aku baca di blog ex-schoolmate b2b jugak, harga kotak ni lebih kurang RM200.

Disebabkan Popeye busy bekerja, ditambah lagi dengan oustation pergi Langkawi, aku pendamkan saja hasrat nak bincang dengan Popeye hal2 kahwin ni. Malas nak ganggu dia sangat. Tapi malam tadi, masa on the phone dengan Popeye, aku selit2 cerita pasal barang2 hantaran maka terkeluarlah alkisah kotak kaca ni. Popeye cakap kat pejabat dia ada Abang tu ambik kontrak buat kotak2 macam ni. Jadi, dia nak aku bagi contoh kotak yang aku nak, nanti dia cuba nego dengan Abang tu berapa boleh dapat. Happy gila, okay! Kalau dapat 1 kotak rm150 pon okaylah kan. Tapi lagi murah lagi bagus! *Berdoa Popeye akan dapat harga terbaik*

DOORGIFT
Okay doorgift pulak. Aku nak buat kotak macam ni. DIY, okay. Tapi masalahnya sekarang aku dah jalan2 cari kertas, tapi tak jumpa. Aku tengok kat internet ramai b2b kata kat Jalan Brunei ada banyak kedai kertas2 dan printing untuk kad jemputan. Maybe aku boleh mintak tolong Popeye surveykan then kalau ada, baru aku pergi beli kat sana. (Alahai Cik Abang tu ada masa ke...) Berdoa je dia ada masa. Kalau tak nanti aku je lah pergi redah Jalan Pudu dengan Jalan Brunei tu dengan bodyguard2 handalan aku. Hehehe :)

Dalam kotak tu nanti aku nak letak kuih muih & kerepek yang aku suka. Common sangat ek? Tak kesah common sebab aku jenis yang suka makan dan aku sangat gembira kalau pergi wedding dan balik dapat kerepek2 yang best. Makanya aku nak orang yang datang wedding aku nanti balik dengan perasaan begitu juga (harap2nya lah). Mungkin jugak aku nak tempah chocolate muffin, mintak auntie aku tolong buatkan sebagai tambahan tapi kena tengok bajet dulu.

Kat sebelah luar kotak tu aku akan print out sendiri nama, gambar comel, wishes best dan tampal kat luar kotak. Settle.

BUNGA TELUR
ALHAMDULILLAH. DAH SIAP! Yeay! 100pc Bunga telur. Nampak tak telur palsu kat tepi tu? Telur tu akan diletakkan dalam bunga ni dan nanti end up akan nampak macam bunga telur tulip. Sebenarnya aku tambah2 reben dan red dust je. Bunga tu ready made RM0.70/pc beli kat ZC Nilai 3 tapi simple sangat. Jadi, aku tambah2 sikit supaya jadi meriah. Nak letak apa dalam telur palsu tu? Datanglah wedding aku kalau nak tahu, yea :)

Sekian entri super panjang yang gembira. (^_^)

3 comments:

Anonymous said...

I ade buat casing camni,biase saiz utk hantaran 12x12x12..harga rm70..call 01111291764

Anonymous said...

hi, saya ada buat kotak kaca macm ni harga bergantung pada saiz selalu costomer ambik saiz 12"x12"x10" RM55-75. untuk 8x8x7- RM 35-45. berminat boleh call 0163937386..dekat MUDAH pun ada..terima kasih

Anonymous said...

saya ada buat casing 12x12x10 harga dalam RM 55-70 kayu besar saiz 2". dan RM45-65 Kayu 1". saiz 8x8x7 RM35-55. boleh call 0163937386.