25 February 2011

Emosi.


Perempuan memang memang emosi. Kadang2 emosi perempuan buat aku serabut. Aku pun perempuan. Benda2 keperempuanan seperti inilah yang buat aku rasa semak. Bila emosi rasa macam nak datang, fikiran mula serabut, kepala nak jadi kusut, langkah berikut boleh dipraktikkan:

1-Solat.
2-Balik rumah.
3-Keluar tengok wayang. (Cerita ape redah je la janji keluar)
4-Keluar duit RM500 (kalau tak de keluarkan berapa yang ada), shopping barang untuk kepuasan diri sendiri.
5-Start kereta, jalan, sampai minyak kelip2. (Tau2 dah ada kat ujung dunia. Wah!)
6-Keluar makan di restoran yang best2.
7-Message BFF. (Kusutkan fikiran BFF bersama2)
8-Main pool.
9-Tulis blog. (Tapi aku jarang tulis sebab kalau tengah emo mesti kebabom semua pun rasa nak maki je. So, gagal la kalau tulis jugak.)
10-Tidur.

Elakkan bersendirian sebab kalau bersendirian lagi la ting tong. So pertama sekali mengadu kat Allah. Sebab? Dia je yang boleh faham apa yang kita rasa. Ini adalah jalan terbaik. Then? Balik rumah. Sebab? Tengok muka Mak & Ayah dapat pahala tau. Kat rumah aman, damai, selesa, makanan pun best, layanan first class. Nak emo pun tak jadi tau. Ouh, rumahku syurgaku! Next, keluar tengok wayang-ini sering dilakukan bila terasa amat bengang dengan something tu, pastu tengok la wayang kan. Pastu feeling2 sorang2 yang diri tu heroin dalam movie tu. Ouch! Ouch! Kalau still emo jugak, pergi shopping. Tak digalakkan sebab bakal mengundang kecelakaan di kemudian hari. Emo hilang tapi poket pun sama kontang. *Matila~*

Next lagi, start kereta dan jalan2, selalunya tapa arah tujuan. Best jugak. Tapi bila tengok minyak kelip2, pastu duit dalam poket RM20, baru terpinga2 nak cari jalan pulang. Lagi haru kalau kereta mati in the middle of no where. *pingsan*. Cara lain, keluar makan di restoren yang best2. Paling best aku penah makan Lamb Shank kat Secret, sorang2 je. Tak de share2 dengan sape2. Kenyang gile. Best gile. Peh. Memang nikmat! Next, Message BFF, kata pun BFF, kawan sehidup tapi mati lain2 kubur, so, you harus menadah telinga you dengan problem I,okay sayang! Hari ni hari aku, esok hari kau, aku pulak menadah. BFF-give and take :)
Cara seterusnya, main pool-walaupun main macam hampeh tapi tehtap la jugak Meks nak masukkan dalam list. Aku peduli hape.

Masih emosi lagi? Tulis la blog-Bosan jugak sebab kalau dah emosi, yang keluar semua pun makian je. Tak pun semua entri tak stabil. So macam amat kesianlah terhadap blog itu. Sob3. Tak best! The easiest way-Tidur. Bila bangun, rasa macam nak emo lagi, tidur lagi. Sampai la rasa dah boleh control perasaan tu.

Ni cara aku. Tak de kajian bertulis pun. Nak ikut, pilih yang baik, yang buruk kalau nak ikut jugak akibat adalah tanggungjawab diri sendiri. Sebelum buat apa2, insurankan terlebih dahulu diri anda. Good luck. Peace.

No comments: