29 June 2012

Next Week.

Tak sempat nak update blog sekarang! Online pun sangatlah jarangnya! Banyak yang akan menanti aku minggu depan. Nak final fitting baju, nak pakai inai, nak kemas rumah, banyaknya kerja! Tapi event paling penting, minggu depan aku akan jadi bini orang. Macam-macam perasaan ada. Nak cakap tukar status dari Cik kepada Puan, aku dah lama jadi Puan sejak tauliah ROTU dulu (ceh poyo jek)...

Okay serius. Aku rasa takut nak mampus sebenarnya. Tambahan pulak Mr. Popeye cakap kalau aku dah kahwin nanti, bila duduk KL sesame dengan dia, aku kena cari kerja. Peh, cuak gila rasanya. Ye la kan, sejak dulu-dulu memang aku tak pernah ada pengalaman kerja. Pergi sekolah pun untuk praktikal 3 bulan. Tu je la pun aku rasa macam bekerja sikit.

Rasa macam HOMAIGOD! Aku akan hidup dengan lelaki ni seumur hidup. (Wah2 kau sekarang baru nak fikir masa bercinta dulu tak hengat!) Kan! Tapi bila fikir balik, macam mana Mr. Popeye, aku jadi tenang je. Aku yakin dengan pilihan aku dan aku rasa dia calon paling sesuai untuk jaga aku. Rasa takut dan cuak jadah semua tu hilang dengan sendirinya. Semoga Allah merahmati rumah tangga yang bakal kami bina. InsyaAllah. (^_^)

No comments: