06 January 2010

Lelaki Puitis Bila Bercinta?

Gambar sekadar hiasan.

Selalu kita tengok dan baca kat mana2, sajak lelaki. Ada lelaki yg amatur dan tak kurang jugak yang profesional. Shakespeare, contohnya, lelaki yang professional dalam bidang sajak2 atau pun poetry ni. Walau pun sajak2 beliau susah nak faham, tapi bila dah faham memang sangat indah maksudnya. Contoh : Sonnet 18.

Tapi dalam kehidupan sebenar, maksud aku, orang2 yang terdekat dengan aku, jarang ada lelaki puitis. Boyfriend aku? Puitis? OMG. Jauh panggang dari api. Kan once aku ade cerita aku bagi dia sajak, dia ingat lirik lagu aku amik di mana2 pada hal penat aku tulis sendiri. Sob3.

Dan sekarang aku jumpa seorang lelaki ni, senior aku. Sangatla puitis dan tak malu nak tampilkan diri. Berani bagi tau semua orang yang dia seorang yang puitis dan sukakan sajak. Sajak2 yang beliau hasilkan, karyanya lebih menjurus kepada cinta, sayang, dan gadis kesayangannya. Aku impress sebab ada lelaki macam ni.

Aku tak buat kajian apa2, tapi betul ke lelaki ni bila bercinta jadi makin puitis? Bukan lelaki je la. Aku rasa perempuan pun sama. Cuma bezanya underground or expose je. Bagi aku orang yang tulis sajak untuk seseorang, sangat sweet. Sebab? Ilham tu datang dari rasa cinta dan sayang yang terdapat dari dalam diri mereka.

Lelaki bercinta akan jadi puitis, so aku tertanya2, Shakespeare bercinta dengan siape ek?

No comments: