29 February 2012

29.02.2012

Today is the end of February. It is almost 8 days I have been here - SMK TDeJa as one of their practicum teacher. Basically, life here has been hectic and exhausted, but I definitely enjoy it. Kind of weird to say, but I like being a teacher. (LOL!)

Ah, penat speaking. Intro sudahlah kan. Sape cakap jadi cikgu ni senang, meh aku lempang sekali. Sape cakap jadi cikgu tak banyak kerja, meh aku lempang dua kali. Hakikatnya, jadi cikgu memang busy, kena kuat mental dan fizikal. Kalau tak? Nangislah kau!

Kat sini aku ajar 1 kelas intermediate proficiency dan 1 lagi low proficiency. Kalau masuk kelas inter tu, memang senang je. Ajar, bagi contoh, kerja semua buat, buku pun submit on time. Kalau masuk kelas low, sakit tekak, berpeluh2 dengan dasyat, ajar tak faham, kene tunjuk sorang demi sorang. Tapi mana2 kelas pun, aku tetap enjoy. Yang kelas low tu, bukan diorang tak nak belajar, tapi diorang memang tak faham English. Tapi ada je yang bersemangat dan buat semua kerja aku :)

Dahlah. Penat. Tak nak tulis panjang2. Preparation kahwin still going on and on and on. Busy y'all. Mane nak mengajar, mane nak jual kain, mane nak latih netball, mane nak buat preparation kahwin. Aku sekarang rasa dah macam robot yang di programkan dah. (z_z)

That is all for the time being. Bye!

1 comment:

Unknown said...

hohoho.. nak jd ckgu mmg kene kuat sgalenye. heee. btw, gud luck utk practicum..:)